onsdag 11. juni 2014

Velkommen tilbake!

Endelig! Etter en heftig innspurt og en periode med intens glede over å bo i nytt hus har jeg endelig landet såpass at jeg har vært velorganisert nok til å finne fram både kamera og stativ før dagslyset ble borte (ikke for det - Trondheim er såpass langt nord at vi har mye dagslys...)

Og hvorfor ikke begynne med gangen?



Det første som møter deg i gangen vår er bjørkeskog og oldemors kommode i ny gul drakt. På bildet så den plutselig så liten ut synes jeg, men rommet er nesten 10 kvm. Varme i gulvene, linoleum i "betong"-serien fra Forbo, og masse masse skapplass. Kommodene er faktisk tomme enn så lenge!

Veggen til venstre er dekket av 6 Pax-skap fra IKEA, gjenbruk fra soverommene. Drømmen er å ta av dørene og sette inn hvite skyvedører...


Bak kjøkkendøra har minstemor på 5 fått egne knagger - hun synes det er vanskelig å henge klær på kleshengerne i skapet. Kommoden er foreløpig knotteløsi vente på knotteinspirasjon, eller tid til å gå på knottejakt.


Trappa opp til andre etasje er kanskje noe av det bygningsmessige jeg er aller, aller mest fornøyd med. Et høyt og smalt vindu er satt inn til høyre i trappeløpet, det begynner nedenfor trappevangen, er 2 1/2 meter høyt - og slipper inn MASSE lys. Åpningen ned er dessuten gaske kul... (sjekk instagram for å se bilder ned i hullet)


Jeg elsker alle de nye vinklene, lysinnfallene, det store luftige rommet, plassen... Vi har liksom ikke bodd oss helt inn i gangen enda, den er liksom i bevegelse og forandring fortsatt, men det er fantastisk deilig rom. Masse plass til en familie på 5, og en fantastisk buffersone mellom inne og ute, oppe og nede.


...og hvem ville vel ikke likt å begynne dagen med å gå ut av denne døra, rett ut i hagen og sommerhimmelen? (Det er noe fikkel med døra, så vi venter på ny, derav manglende foringer... men dere ser poenget med glassdør, sant?) En kollega sa i dag at jeg virker så glad og fornøyd hver gang jeg snakker om huset, og det er helt sant! Jeg har liksom ikke landet enda, og nyter fortsatt all plassen, lyset, det nye livet.

Og flere bilder kommer altså! Bare vi får unna et par bursdager, en innflytningsfest og alt annet som skjer sånn på tampen før sommerferien kommer. Men det blir! Og instagram oppdateres mye oftere med små drypp fra hus, hage, hverdag og familieliv. Følg meg gjerne der også.


6 kommentarer:

  1. Så herlig! Gratulerer så masse! Dette er jo bare superflott!! Gleder meg til å se mer!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk søta - jeg gleder meg til å vise fram mer! Akkurat nå er vi jo mer ute enn inne... men det kommer, det kommer. Lyset her er jo supert for fotografering :)

      Slett
  2. Det er veldig spennende å følge med på prosjektet deres.

    SvarSlett
  3. må da ikke slutte å blogge!
    venter på mer :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe, det var jo veldig morsomt å få denne tilbakemeldingen selv om det er tre år siden sist :D Blir rent smigret - men er litt usikker på hvordan jeg skulle klemt blogginga inn i travel hverdag. Føler liksom at det forplikter å skrive, at jeg må følge det opp litt jevnlig. Og så jobber jeg mye mer "ute" nå enn jeg gjorde før, da går dagene fort. Tema har også blitt litt vanskelig for meg, før handlet det jo litt om å bo trangt, nå gjør vi ikke det lenger (sett fra mitt ståsted, i allefall...)

      Men takk for oppmuntringen - det var veldig, veldig hyggelig <3 Skal tenke litt på det - jeg har jo et formidlingsbehov som jeg ikke vet helt hva jeg skal gjøre med.

      Slett

Legg gjerne igjen noen ord - jeg elsker tilbakemeldinger fra dere som leser bloggen min

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...