mandag 27. januar 2014

Moro!

Nå er den store innspurten i gang, endelig, og det føles så bra! Selv om det er tusen millioner småting igjen før alt er ferdig, føler jeg at det SKJER TING hver eneste dag. Store ting som synes godt, som gir en god følelse av at ting skjer.


I helga fikk vi unna en hel masse, takket være hjelp fra familie og venner. Vi satte opp fiberduk og malte ferdig veggene i stua, malte begge brannmurene (stue og kjøkken), malte ferdig kjøkkentaket, tapetserte to av barnerommene, grunnet den store røde stålbjelken i stua og la gulv på de to nye soverommene.


Tapetseringen av det ene barnerommet var forresten en skjelsettende opplevelse. Veggen er 4m høy og det var IKKE veldig morsomt når det viste seg at jeg hadde kjøpt papirtapet som måtte for-limes. Den første veggen vi tapetserte fikk moderne easy-up tapet der du kliner maling på veggen før vi satte opp en veldig tykk og stødig tapet. Denne derimot... Jeg hadde vondt i magen mens vi holdt på, det ble ikke 100% perfekt, men det var DEILIG å få det gjort. Vi skal tapetsere enn høy vegg til, men der tror jeg at jeg har bestilt easy-up-tapet...


Jeg har stadig visjoner om å ta noen bedre bilder mens det er dagslys, men de lyse timene går så fort, og plutselig er det mørkt igjen. Jeg har imidlertid oppdaget VSCO cam-appen, som jeg elsker, jeg synes det er enklere å ta bilder i mørket med den. Lurer på om andre har samme erfaring?


Opprinnelig skulle vi male vegger og tak med superdupernaturlig helmatt hvit maling (den er sikkert spiselig også, så naturlig og flott er den, hehe), men det viste seg at den 1) var litt vanskelig å male jevnt, 2) hadde mye rusk/prikker/flak som ga ujevnt overflate og 3) var som TREKKPAPIR på skitt. Mannen sølte en blodflekk i taket i gangen, og det var HELT umulig å vaske vekk noe som helst av den. Når vi skal bo her med 1 littegaranne vimsete dame og 3 barn, er det helt uaktuelt å ha sånne vegger. Vi endte opp med Lady Purecolor i fargen "letthet" og er veldig veldig fornøyde med resultatet (taket er malt med hvit takmaling fra Infra/COOP)


Enda har vi igjen en masse arbeid før vi er ferdige, men det er godt å få unne så mange (fysisk) store ting på ei helg. Vi mangler fortsatt trapp til kjelleren, dører, gulv i stua, kjøkkengolv, kjøkkeninredning, vindusforinger, vinduslister, strøm, vann (OK, vi har strøm, men bare byggestrøm, og kaldt vann på badet i kjelleren), ny ytterdør, fliser og innredning på badet... men det er MYE som er ferdig også. Så mye at jeg har trua på at vi kommer hjem igjen om ikke alt for lenge.





4 kommentarer:

  1. Nesten ferdig jo! Kult :D

    SvarSlett
  2. Så langt dere har kommet! Lenge siden jeg var innom, nå skal jeg kose meg med å bla nedover.
    Nanna

    SvarSlett
  3. Jeg har visst ikke skrevet noe her jeg. Men jeg har lest asså. Og så følger jeg deg på Insta. Dere er så dyktige! Jeg gleder meg sånn til å se det ferdig. Dere har jobbet så masse, det blir så bra!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk søta! Du har helt rett i at vi har jobbet forferdelig mye i det siste, rett fra jobb og hjem, og så jobbe til vi ikke orker mer, før vi drar til foreldrene våre for å sove... Men nå er vi SNART i mål!!!!!

      Slett

Legg gjerne igjen noen ord - jeg elsker tilbakemeldinger fra dere som leser bloggen min

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...