lørdag 16. juni 2012

kveld på kjøkkenet

Jeg er er vanedyr. Det er behagelig, men ganske kjedelig. Sånn egentlig, om man tenker etter.
Når man bryte vanene kan man nemlig oppdage fine ting på uventede steder.

Lørdagen min har gått med til fest-forberedelser - det holdes 11-årsdag i hagen i morgen.
Siden jeg liker sånt - når jeg har tid og overskudd - har jeg tilbragt mange timer på kjøkkenet
for å forberede innrykk av jente-gjengen i morgen.

11-åringen ønsket seg blant annet rabarbra-drikk, herlig rosa rabarbra-drikk.
Finnes det egentlig noe mer sommerlig enn flytende, pastellrosa, sur-søt rabarbradrikke?

Jeg satte flaskene til kjøling i vinduet, og da jeg var ferdig med dagens dont satte jeg meg ned ved kjøkkenbordet. Det gjør jeg nesten aldri utenom måltidene, og det er jammen dumt!

I kveld gjenoppdaget jeg nemlig hvor utrolig hyggelig kjøkkenet er nå om sommeren. Det er sol her fram til kl.11 om kvelden (bildet er tatt  22-tida) og utsikt mot hagen. Det lukter syrin fra naboens trær, og jeg ser pryd-epletreet mitt som blomstrer for fullt, hører vinden suse i trærne bak hagen vår.

Og sola - den fikk de rosa flaskene til å gnistre! Et herlig rosa øyeblikk etter en lang og litt slitsom dag.
Jeg satte meg ned ved kjøkkenbordet, tømte litt mer rose-vin i glasset. Deilig!

Nå har sola gått ned men jeg sitter her enda, med vinduet åpent, rose-vin i glasset, jazz på radioen og sommer utenfor. Og jeg lover meg selv at jeg skal ta bedre vare på de gode øyeblikkene i hvedagen. Håper jeg klarer å holde løftet!

4 kommentarer:

  1. Det så veldig koselig ut :) Riktig lykke til i morgen!

    SvarSlett
  2. Slike øyeblikk er magisk. De finnes i grunn der hel tiden, men når klokken tikker er de ikke så lett og få øye på alltid. Kos deg med bursdagen og søndagen!

    SvarSlett
  3. Åh! DEtte var så utrolig herlige ord og bilde! Jeg kan formelig kjenne lukten av syrinene der.

    SvarSlett
  4. Jeg henger litt etter i bloggland nå, men dette var et fint innlegg....nydelige flasker i vinduet!

    Fortsatt god sommer!

    L.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen noen ord - jeg elsker tilbakemeldinger fra dere som leser bloggen min

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...