mandag 18. juni 2012

Naturlige gardiner

  
Dette er et tips som det kan ta litt tid å realisere, men det er egentlig supert for deg som bor på bakkeplan, har gjenboere (=naboer som ser inn gjennom vinduene dine) og en liten hageflekk utenfor:

Skaff deg naturlige gardiner!

Jeg elsker å trekke fra gardinene og slippe inn mest mulig lys nå som det endelig er sommer.
Jeg vil ha masse lys, hele tiden! Vekk med gardinene!

Minuset: vi har stue ut mot veien i 1.etasje, huset på den andre siden av gaten har også stuen ut mot veien og det er ganske mange som går forbi huset i løpet av en dag.

Men - da vi flyttet inn var det allerede en stor klatrerose mellom vinduene, og  i tillegg plantet jeg ulike busker ut mot veien. Nå henger rosegrenene ved kanten av vinduene, og buskene har blitt store grønne skjermer mot både gjenboere og gaten.

Smart, ikke sant?

Det er fortsatt mulig å se inn om man virkelig vil, men det er ikke fullt så mye innsyn som før.
Har du en slik hageflekk er det bare å plante noe så fort som mulig! Vi har en syrin og et par rosebusker,
men jeg tipper hagesenteret der du bor kan tipse om noe som vokser fort og passer til det lokale klimaet!

Lykke til!

5 kommentarer:

  1. Lurt!
    Veldig kjekt å ha litt privatliv uten å måtte stenge seg inne.

    Fin ny uke til deg ♥

    SvarSlett
  2. Lurt, å fint ;) Liker stilen din så godt, blir inspirert av å kikke her inne, gøy!!

    SvarSlett
  3. Så smart!
    Vurderer å gjøre noe av det samme her, for å noe av innsynet fra gata/gangveien

    SvarSlett
  4. Lurt lurt lurt !
    Jeg tar altid ned gardiner om sommeren og bruker kun persienner ( oftest er disse oppe også) Dette er fordi det gir så mye større romfølelse i lille stua mi :) I vinduskarmen fyller jeg opp med planter i forskjellig lengde :)

    SvarSlett
  5. Vi har jo flyttet til rekkehus der mange naboer kan se inn til oss. Så vi skal faktisk bygge opp en bitteliten høyde midt i hagen, med et prydeple på toppen. Håper det funker. :-)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen noen ord - jeg elsker tilbakemeldinger fra dere som leser bloggen min

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...