mandag 8. oktober 2012

et bitte lite barne"rom"

  
 
 I dag vil jeg vise dere "rommet" til 3-åringen vår. I vårt lille hus har vi bare to soverom,
da sier det seg selv at det ikke blir ett rom på hvert av de tre jentene våre...

Minstemor på 3 1/2 har foreløpig minst behov for "egen plass"
men hun har sitt eget lille hjørne på samme rom som meg og pappaen.

For å komme til de store jentenes rom må man gå igjennom dette.
På den ene sida av rommet er det skap fra vegg til tak, på den andre er det en slags alkove
med en eneste stor sengebunn. Så har vi madrasser oppå og senge-skuffer under.

En del av alkoven er litt kortere enn resten, og der bor minstemor. Hun har sine egne bilder,
noen bøker, madrasss, dyne og alt hun ellers trenger.

Bildelist fra IKEA fungerer flott som bokhylle, lyslenken sørger for passe dempet belysning
når vesla ikke vil ha det mørkt, og lampen gir godt lys når vi skal lese på sengen.

Før var det en kne-vegg med kott inne under skråtaket. Den er forlnegst fjernet,
gavlen på senga fungerer som løs vegg, og bak den lagres ekstra dyner, puter, soveposer
og annet utstyr vi ikke trenger så ofte. Under senga er det selvsagt to store sengeskuffer,
der ligger bager og sekker til turbruk, pluss tepper og filleryer som kommer fram
når det blir kaldt ute.

Soverommet fungerer veldig bra - jeg skal vise fram den andre sida en annen gang!
Kanskje kan du kan finne tips til å få plass til mer i ditt hus?

7 kommentarer:

  1. Spiller jo ingen rolle om det er bitte lite når det er så sjarmerende, koselige fargene! :)

    SvarSlett
  2. Å, det var en trivelig krok! Dere er så flinke =))

    SvarSlett
  3. Koselig krok til minstejenten!
    Helt imponert over alt dere får til på 60 kvadrat :)
    Vil du vinne et års-abonnement på BoligPluss til deg selv eller en venn
    kan du prøve lykken inne hos meg nå :)
    Klem Anette ♥

    SvarSlett
  4. Dette rommet er det søteste rommet ever!!
    Skjønne snuppelita har det jo bare herlig her.

    Takk for møtet i dag, min skatt.
    Du, min hjertevenn!!

    SvarSlett
  5. Knallsøtt :) Må være en nytelse å sove i den kroken :)
    KLÆM

    SvarSlett
  6. Å! Jeg ville elsket å ligge under skråtaket! For en herlig sovekrok!

    SvarSlett

Legg gjerne igjen noen ord - jeg elsker tilbakemeldinger fra dere som leser bloggen min

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...