mandag 22. oktober 2012

den gamle kjolen

Har du oppdaget at du plutselig har laget et lite stilleben - helt uten at du egentlig planla det? Hjemme hos meg skjer det innimellom, når små skatter blir flytende litt rundt i huset, for fine til å gjemme vekk, men uten at jeg vet helt hva jeg skal gjøre med dem.



For noen år siden fikk jeg en av tantes gamle kjoler - hun fikk den da hun var jente en gang på 50-tallet, og stoffet er så utrolig flott at jeg ikke fikk til å legge den vekk sammen med andre arve-klær. Den fløt litt rundt før den havnet på en knagg på soverommet.


Etterhvert fikk den selskap av noen gamle strømper jeg arvet etter bestemor - antagelig er de like gamle. Sammen ble det liksom en liten utstilling - og i dag måtte jeg bare finne fram en gammel kleshenger (jeg snapper med meg gamle kleshengere når anledningen byr seg i bestemødre-gammeltante-hus-opprydninger)


Jeg blir litt glad hver gang jeg går forbi kjolen - mønsteret er så fasinerende, og stoffet er utrolig mykt! Det faller så fint, og snittet er herlig 50-talls småpike-kjole.

Litt hverdagsglede - på en knagg på soverommet 





2 kommentarer:

  1. Herlig med sånne små blikkfang rundt omkring. Fikk lyst på sånne strømper selv jeg, de så skikkelig gode ut!

    Ha en fin onsdag! :)

    SvarSlett
  2. Vakkert!
    Elsker gamle ting med sjel.

    SvarSlett

Legg gjerne igjen noen ord - jeg elsker tilbakemeldinger fra dere som leser bloggen min

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...