søndag 26. mai 2013

Sommer i Mai


Det er så deilig når sommeren endelig kommer! Etter et par litt triste somre er det utrolig godt å ha skikkelig varmt sommervær allerede i pinsa, og når det bare fortsetter å være fint, er det bare herlig! Nå i helga var det også deilig, om ikke fullt så varmt. Vi ELSKER våren og sommeren, da kan vi begynne å bruke det store ute-rommet vårt, som jeg er sikker på har bidratt til at vi har vært fornøyd med å bo så trangt så lenge. Hagen er det aller største rommet vi har, og om sommeren er det favorittværelset!


Jeg liker så godt at der begynner å bli skikkelig grønt og varmere i jorde sånn at det går an å så rett ut. Å så inne har jeg stort sett sluttet med (for mye styr) men jeg prøver å så litt spiselig grønt ute i bedene hvert år. Ett enslig pallekarm-bed gir ikke plass til mye for fem personer, men det gi i allefall den gode spise-noe-du-har-dyrket-selv-følelsen. Så har vi et par bærbusker, rabarbra, og store gamle epletrær. Herlig!

 

Som mange andre er jeg  vanligvis ikke så veldig glad i klesvask, men når det blir fint vær ute synes jeg plutselig det er en fantastisk aktivitet! Jeg vasker og vasker, og nyter å stå ute og henge opp og plukke ned klesvask som dufter deilig av sol og vind og sommer. 

 

Nå begynner epletrærne å bli godt inn-klatret for i år, en del frø er på plass i kompost fra i fjor, pelargoniene har fått ny jord (for en gangs skyld), og selv om hagen er litt innskrenkte på grunn av bygginga har vi fortsatt god plass til å kose oss ute. Jeg krysser fingrene for enda fler deilige dager, nå er det SOMMER, folkens, og det er ikke så lenge til det er ferie!

Jeg gleder meg! Gjør du?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Legg gjerne igjen noen ord - jeg elsker tilbakemeldinger fra dere som leser bloggen min

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...