tirsdag 29. november 2011

lilla lys

 

Deilige lilla advent!
Det er mørkt ute, nesten hele tida, da må vi tenne lys!

Jeg vet ikke helt om jeg liker november eller desember best av de mørke måndtene,
begge er deilige og lune kose-seg-inne-måndter.

Alt går tregere, selv om det er mer enn nok å gjøre.
Jeg prøver å ta meg tid til å gjøre det litt ekstra hyggelig inne, med levende lys,
nye planter og ordentlig middag.

En liten myrt - som et lite perfekt tre - har blitt med hjem, og av svigermor fikk jeg et
lite sink-hus. Runde, hvite steiner, nesten som drops, fra en strand i Marokko

Gammel höganäs-krukke som ble med da jeg flyttet hjemmefra,
en tørket hortensia fra sommer-hagen

Deilige minner - og litt tid til å tenke på dem innimellom forberedelsene til advent og jul.

Og du - husk å puste.
Senk skuldrene
Prøv å gå en tur i dagslystimene
Tenn lys i mørket
Gjør noe hyggelig med familien - på en hverdagsettermiddag
Drikk gløgg eller en kopp te



 

10 kommentarer:

  1. Så fint adventspyntet! Den krukken med sviblene var veldig fin!

    SvarSlett
  2. No fekk eg skikkelig SKIKKELIG lyst på gløgg. Må kjøpe i morgon! :)

    Kos deg i tysdagskvelden fine!

    SvarSlett
  3. Koser meg hver dag jeg :) Gløgg er ofte i koppen på denne tia :)
    Ha en fin kveld :)
    klæm

    SvarSlett
  4. Lilla er en vakker farge! Jeg er selv
    veldig glad i den fargen og har en
    del ting her hjemme som jeg bruker i
    ulike varianter. Fine bilder hos deg.

    Unn :)

    SvarSlett
  5. Mange fine "stilleben"...er så glad for adventsinnslag...det er jo ikke jul enda!

    Line

    SvarSlett
  6. Så koselig dere har det!
    Prøver hardt å senke skuldrene osv, men det krever jammen mye arbeid for å få det til i disse førjulstider. Stresset ligger liksom under overflaten og ulmer :)

    Ha en fin torsdag! :)

    SV: jepps, ikke lov med elektriske rullestoler på trønderbanen. Helt merkelig, hvertfall siden jeg har tatt det toget med el-stol, og det går helt fint!

    SvarSlett
  7. Koselig adventspynta hos deg.
    Ikke dumt å huske på de siste tingene der.. desember kan fort bli en måned med stress og mas, så det gjelder å nyte noen rolige øyeblikk innimellom! :)
    Ha en fin førjulstid.
    KLEM

    SvarSlett
  8. Takk for så gode ord vennen.
    Loveju big time!

    SvarSlett
  9. Å, det sinkhuset var flott! Mitt problem er at jeg "må" senke persiennene så snart det blir mørkt ute, og da må jeg fjerne alt fra vinduskarmen. Så det blir ikke like mye stas å pynte...

    SvarSlett

Legg gjerne igjen noen ord - jeg elsker tilbakemeldinger fra dere som leser bloggen min

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...