mandag 21. november 2011

Vintergrønt

   
Når det er mørkt ute er det deilig å fylle på med saftig-grønt!

Pelargonene er i vinterdvale på det kjølige soverommet, og fjorårets krans ble så blek og rar i sommersola.
Nå er ny lyng bundet i krans til døra, og en myrt har fått plass i stuevinduet.

Det er fortsatt ledig plass, jeg elsker løkplanter på denne tida av året, og må nok ut og titte etter amaryllis, hyasinter og tasetter. Eller skal jeg være vågal og satse på eksotisk julerose i år?

Hva pynter du med i vinter-vinduene dine?

5 kommentarer:

  1. Visst er det deilig med grønt på vinteren,
    det er herlig! Så fin den kransen er og
    så friskt og fint det ser ut!

    KLEM

    SvarSlett
  2. Så fin krans ;). Og nå fikk jeg endelig somlet meg inn på besøk for å se på vimpelen. Det ser ut som om den har det kjempefint i gangen din. PS. alt som er laget hos meg er vant til Norgesglass ;).

    SvarSlett
  3. Huff, vinduene her ja. De er sørgelig u-pyntet for tiden... Jeg eier ingen grønne fingre, så er helt på jordet når det gjelder innendørs (og utendørs for den saks skyld) beplanting. Men ser av vinduet ditt at det gjør seg med noe grønt, det var fint!

    SvarSlett
  4. Eg har få planter inne, er ikkje så flink til å hugse det med vatn og sånn ;) Men må ha amaryllis og sviblar til jul!

    SvarSlett
  5. Jeg er nødt til å ha amaryllis til jul, og så står jo novemberkaktusen min i full blomst for tia :)
    Ha en fin tirsdag :)
    Klæm

    SvarSlett

Legg gjerne igjen noen ord - jeg elsker tilbakemeldinger fra dere som leser bloggen min

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...