onsdag 23. mars 2011

Hjelp ønskes! (nye bilder)

Hva skal jeg fylle opp hullene på veggen med? 
(altså der det står ?? - nye lysere bilder i dag torsdag) 




Ja altså... jeg har hatt interesse for interiør så lenge jeg kan huske og tør påstå at jeg i perioder har vært nokså kreativ. Men - jeg aner ikke hva jeg skal henge opp på stueveggene. Altså der det ikke er bilder, i "hullene" mellom favoritt-trykkene, to fine Etsy-fotografier og et par bilder av ungene.

Jeg har lyst på noe som bryter litt med de stramme rammene, noe litt fresht og kanskje til og med bittelitt fargerikt... Det er altså to vegger, over hver sin del av hjørnesofaen (bildene ser kanskje litt rare ut...)

Kjære snille og fine med-bloggere - kan dere ikke hjelpe meg med råd, tips og forslag, lenker og inspirasjon til hva jeg skal finne på? Jeg vet at det er mange supre og kreative sjeler der ute, selv er heeeelt blank *sukk*

(Hvor lenge kan man egentlig skylde på ammetåka? Må man noen gang slutte med det?)

17 kommentarer:

  1. Hva med disse store, flotte bokstavene man får kjøpt så mange steder for tiden? Jeg ser at mange maler de eller tapetserer de med knæsje og spreke mønster. Det hadde gjort seg tror jeg:) Du kan nå også flytte rundt litt på de bildene som allerede henger der?...

    Klem

    SvarSlett
  2. Her er forresten noen lenker jeg fant:
    http://propellie.blogspot.com/2011/02/bokstavene-mine-ble-sann.html

    Wallstickers er også fint:
    http://lillemittalt.blogg.no/1283890835_wall_stickerssom_en_k.html

    SvarSlett
  3. Hahahaha, Jeg har ingen tips, men jeg kom på at da jeg var liten var det var sånne steder mor mi hengte tørka blomster. Vi hadde tørkede blomster overalt! De er logisk nok umulig å rengjøre, så etter en stund var de så støvete at de så ut som om de hadde hengt der fra midten av 1800-tallet. Dessuten drysset de om noen kom borti dem. Men jeg synes jo det var såååå fint! Da jeg var liten altså.

    SvarSlett
  4. Isis - jeg hadde tørka blomster på rommet da jeg var tenåring - det var sååååå fint. Den gangen. Nå? Njæ.... står over tenker jeg. Lurer forresten på om mora mi fortsatt har sånne blomster litt her og der?

    Trollemor: stickers går ikke pga underlaget (og jeg har ikke lyst på noe "flatt") Boksatver? Tja... kanskje? Hm...

    SvarSlett
  5. Jeg har bildelist over sofaen, der har jeg plassert bilder i ulike størrelser på, sammen med andre ting jeg finner for godt å plassere der. Jeg liker fleksibiliteten veldig godt, liker å bytte ut ofte!

    SvarSlett
  6. Jeg tenkte også på bildelist, eller noe liknende..
    Vi har en tallerkenhylle med bøker i over sofaen.

    Syns huset deres er så koselig, forresten! Det er så fint å se de gode løsningene deres:)

    SvarSlett
  7. Mnei, bildelist vil jeg ikke ha - jeg vil beholde de bildene som er der, de ble "nettopp" hengt opp (altså i løpet av 2010). Bildelist har vi på soverommet, og vi har 3 1/2 BILLY på en av de andre veggene i stua, så bøker har vi på en måte nok av.

    Lurer litt på sånne bokstaver altså... kunne jo vært noe. En DIIIIIIGER bokstav på bildet til venstre. Hm...

    SvarSlett
  8. Måtte se meg rundt på veggene våre nå. Har bare bilder og 2 stk lysestaker...kjedelige greier. Så har surfet litt rundt og tror jeg ønsker meg en klokke som denne https://lh3.googleusercontent.com/-R_mMnOBaUu0/TXiTuk6Ai7I/AAAAAAAAAoY/E3nrmNWDo2A/s1600/011.JPG

    SvarSlett
  9. Jeg ser for meg en stor bokstav der jeg. Som du eventuelt kan tapetsere med en kul tapet for å få de fargene du ønsker.

    SvarSlett
  10. Synes spørsmålstegnene var fine jeg =)) Litt sånn eksistensielt, liksom, he he. Eller tegne en tankeboble rundt det..

    Sånn ellers, liker jeg tallerkenhyller med bøker, bilder og annet i, på veggen. Tvi-tvi

    SvarSlett
  11. Hei:)

    Fant bloggen din hos min gode venn "Lavendelheimen" Så flott blogg du har:)

    Legger meg til som følger hos deg jeg:)

    W

    SvarSlett
  12. Kanskje en settekasse med fine papirer inni?

    SvarSlett
  13. Kjempe fin blogg du har, jeg liker smarte løsninger. Vi er også fem på seksti for tiden. Halve stuen er soverom til fem. Vi renoverer og har snart en etasje til å boltre oss på. Vi har prioritert at alle får hver sitt rom, men de blir små.Kommer til å følge med her, vi har nylig (6 mnd siden)kjøpt et lite hus på landet der alt skal renoveres over tid.Jeg liker små hjemmekoselige hus. På en av plassene du har satt spørsmålstegn hadde jeg villet hengt opp et fint speil. Det gir større romfølelse også!!

    SvarSlett
  14. Huff, sånne bokstaver er helt forferdelig. De har jo ingen funksjon! Jeg ville gått for et speil (speil skaper romfølelse og reflekterer lys) eller et eget fotografi som du får opp på lerret.

    Veldig kul blogg, forresten! Min favoritt for tiden.

    SvarSlett
  15. Tusen takk for morsomme og kreative forslag - etter jente-helg med masse skravling, tull og fjas og ide-myldring har jeg en plan - så får vi se hva det blir til :D

    SvarSlett
  16. en blyg (???) lillesøsters bloggkommentardebut: foreslår at du lager klokke selv rett på veggen, det er litt kult nemlig. Skjønner du hva jeg mener da eller? Heng opp er urverk og finn fram passern - så er det bare å male eller lime på "tallene" (som jo kan være alt fra knapper til trolldeigfigurer...) Da kan du jo nemlig lage noe som passer helt både i form, farge & størrelse! Passer muligvis best på veggen ut mot gangen eller? Ellers får du bare tråle loppiser etter kule kitsjfigurer, masker, speil el.l. - evt kan du få kronhjorten i plast som henger på badet mitt *fnis*
    Åhhhh et dyrehode skulle du forresten hatt, det finnes jo så mange som ikke er / har vært årntlige dyr men bare er morsomme...

    SvarSlett
  17. Hei hopp.
    Jeg ville bryte med noe rundt eller ovalt. Speil, klokke eller et kult rundt bilde med en knallfarge tatt opp fra et annet sted i rommet. Ja rundt.. (bokstaver er bitte litte ut, vel jeg har et par selv men men.
    Gudd løkk.
    Koselig du stakk innom meg en med bloggtrønder :)
    Kos kveld
    Randi

    SvarSlett

Legg gjerne igjen noen ord - jeg elsker tilbakemeldinger fra dere som leser bloggen min

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...